Wat veel adverteerders niet weten is dat een product feed die ook wordt gebruikt voor bijvoorbeeld Google Shopping kan worden upgeload naar Marktplaats waardoor er op een snelle manier in een keer honderden advertenties kunnen worden aangemaakt. De feed schiet de productafbeelding mee, de prijs, de staat, het merk en de bestemming’s URL.
CPC Marktplaats
De CPC van Marktplaats is zelf in te stellen. U kan ervoor kiezen om de CPC op bijvoorbeeld 0,01 cent te zetten. Wilt u liever topposities dan kan er natuurlijk hoger worden geboden. U betaald voor iedere klik op uw advertentie. Wanneer iemand klikt op deze advertentie komt de gebruiker nog niet op uw website ( bestemming’s URL ). U krijgt dan de Marktplaats product pagina te zien. Hierop zijn uw contactgegevens zichtbaar en staat meer informatie over uw product. In de omschrijving van uw product staat de bestemming’s URL. Stel dat de CTR op uw bestemming’s URL 10% is en u een CPC heeft ingesteld van 1 cent dan zijn is de werkelijke CPC per bezoeker dus 10 cent. Het is belangrijk om hiermee te rekenen en dit af te zetten tegen het conversie percentage en de gemiddelde orderwaarde. Op deze manier is eenvoudig het rendement van uw Admarkt campagne te bepalen.
Wilt u dat wij uw Marktplaats campagne effectief en doelgericht instellen? Neem dan contact met ons op. De kosten zijn laag en het is binnen drie dagen geregeld.